Onderzoek e-learning BHV
Op welke manier kan e-learning ingezet worden om aan de opleidingsbehoefte van BHV’ers te voldoen?”
Dat vroegen wij ons voor de zomer af en zijn een onderzoek gestart onder onze relaties. Voor dit onderzoek hebben we 230 cursisten en contactpersonen benaderd die het afgelopen jaar de Basisopleiding BHV (open inschrijving) hebben gevolgd of ingepland.
Ook hebben de we volgende subvragen onderzocht:
Als we e-learning gaan inzetten voor BHV-opleiding:
Welke veranderingen gaan we doorvoeren aan opleiding?
Hoe lang mag de studieduur zijn van de e-learning?
Welke werkvormen gaan we inzetten bij de e-learning?
Welke aanvullende wensen gaan we uitwerken?
Het onderzoek is ondertussen afgerond en de uitkomsten publiceren we binnenkort.
Hier alvast een tip van de sluier:
42% heeft voorkeur voor e-learning tegenover 30% voor een boek. Een nog groter deel heeft voorkeur voor e-learning als daarmee meer tijd overblijft voor praktijkoefeningen (68%) en als de kennis daarmee beter blijft hangen (80%). Een klein deel van de respondenten heeft voorkeur voor e-learning als daarmee de cursuskosten omlaag gaan.
Wordt vervolgd...